fbpx

Informatie rondom de corona maatregelen

Laatste update: 16 augustus 2021

Het Coronavirus houdt ons allemaal bezig, helaas is er tijdens de laatste Persconferentie besloten om de maatregelen rondom bruiloftsfeesten niet te versoepelen tot en met tenminste 19 september. Wij vinden dit net zo vervelend als alle bruidsparen die uitkijken naar een knallend feest met SKYFLY. De Corona pagina zal regelmatig bijgewerkt worden met de laatste updates. Je kunt hier de laatste maatregelen vinden rondom trouwfeesten, we geven je tips voor eventuele alternatieven en je kunt hier antwoorden op veelgestelde vragen vinden. We raden je aan om altijd contact met de locatie op te nemen om te bespreken wat wel en niet is toegestaan in de gemeente waar jullie het trouwfeest houden.

Bedankt voor jullie vertrouwen in SKYFLY en we hopen snel weer te mogen doen waar we goed in zijn: een spetterend feest organiseren.

Wat zijn de huidige Corona maatregelen rondom trouwfeesten?

De corona maatregelen die gelden voor trouwfeesten kunnen per gemeente en locatie verschillen. Als je zelf op zoek gaat zie je vaak door de bomen het bos niet meer. Wij geven je een beknopt overzicht van de laatste maatregelen, maar adviseren altijd om contact op te nemen met de feestlocatie voor de daar geldende regels. In de basis geldt GEEN feesten en GEEN live entertainment. Er zijn echter een aantal uitzonderingen:

  • Achtergrondmuziek met DJ is op sommige locaties WEL toegestaan tot maximaal 60 dB. (neem contact op met de locatie om na te vragen of dit het geval is)
  • Het feest mag wel doorgaan als de locatie een (kleine) evenementenvergunning heeft, of deze aanvraagt voor de bruiloft. (klik hier voor een overzicht van de maatregelen bij evenementen)
  • Een feest in een tent aan huis is toegestaan, mits er een vergunning is aangevraagd bij de gemeente. Tevens geldt er een meldingsplicht en is testen voor toegang verplicht.

Maatregelen Horeca

De meeste trouwfeest locaties vallen onder ‘Horeca’ en de bijbehorende maatregelen. Uitzonderingen zijn locaties die een vergunning voor een evenement hebben. Zij vallen onder de ‘Evenementen’ maatregelen. Vraag dus vooraf bij de locatie na welke maatregelen gelden voor jullie trouwfeest. Hieronder een beknopt overzicht van de Horeca maatregelen:

  • Een vaste zitplaats is verplicht
  • Bezoekers houden 1,5 afstand van elkaar
  • Zelfbediening is toegestaan
  • Entertainment is niet toegestaan. Optredens en beeldschermen zijn niet toegestaan, en er mag geen harde muziek gedraaid worden.
  • Horecagelegenheden hebben beperkte openingstijden. Zij mogen open van 06:00 tot 00:00 uur.
  • Klik hier voor een overzicht van de maatregelen voor Horeca

Maatregelen Evenementen

Locaties die een vergunning hebben voor een evenement vallen onder de ‘Evenementen’ maatregelen. Hier is live entertainment dus WEL toegestaan. Evenementen binnen, waarbij de bezoekers geen vaste zitplaats hebben, zijn niet toegestaan. Vraag vooraf bij de locatie na welke maatregelen gelden voor jullie trouwfeest.

Hieronder een beknopt overzicht van de Evenementen maatregelen:

Eendaagse evenementen met vaste zitplaats binnen

  • Het evenement vindt binnen plaats
  • Alle bezoekers hebben een vaste zitplaats
  • Een coronatoegangsbewijs is verplicht
  • Bezoekers hoeven geen 1,5 meter afstand te houden
  • Een bezoekersnorm van 2/3e van de reguliere capaciteit

Eendaagse evenementen zonder vaste zitplaats buiten

  • Het evenement is buiten of in een open tent
  • Een coronatoegangsbewijs is verplicht
  • Bezoekers hoeven geen 1,5 meter afstand te bewaren
  • Bezoekers hebben geen vaste zitplaats
  • Een bezoekersnorm van maximaal 750 bezoekers
  • Bezoekers moeten in het bezit zijn van een (gratis) ticket
  • De organisator moet contactgegevens van bezoekers kunnen registreren
  • Medewerkers, vrijwilligers, artiesten en kinderen van 6 t/m 12 jaar, die geen coronatoegangsbewijs hebben, worden dringend geadviseerd een zelftest te doen voor zij het evenement bijwonen
  • Alle aanwezigen krijgen het dringende advies om op dag 5 na het evenement een zelftest te doen

Klik hier voor een overzicht van alle maatregelen voor Evenementen.

Alternatieve feestmogelijkheden

Is live entertainment niet toegestaan op jullie feestlocatie? SKYFLY denkt graag mee in mogelijkheden en oplossingen zodat jullie alsnog een leuk trouwfeest tegemoet gaan. Wij kunnen de de volgende alternatieven bieden:

Vraag van tevoren even na bij de locatie of bovenstaande opties zijn toegestaan.

Silent_1
059

Feest naar buiten verplaatsen

Biedt jullie feestlocatie de mogelijkheid om het feest van binnen naar buiten te verplaatsen? SKYFLY denkt graag mee over de mogelijkheden en aankleding. Veel locaties beschikken over een tent. SKYFLY kan meer sfeer en stijl toevoegen door middel van LED uplights. Bekijk onze extra opties voor meer inspiratie.

Feest verplaatsen of annuleren?

Willen jullie het feest verplaatsen of annuleren? Bekijk hieronder meer informatie over beide opties.

Feest verplaatsen

Willen jullie het feest verplaatsen? Binnen 12 maanden na de feestdatum is dit kosteloos. Voor data buiten deze 12 maanden kan het zijn dat er een verhoging van het basistarief is, hierover informeren wij bij het definitief verplaatsen van het feest. In verband met alle corona maatregelen zijn vrijdagen en zaterdag in 2021 en 2022 erg populair. We raden je aan om direct contact met ons op te nemen als jullie een definitieve nieuwe datum hebben. Meerdere opties aangeven heeft geen effect, alleen een definitieve datum, op dat moment checken wij de beschikbaarheid van de DJ en/of artiest(en).

De aanvraag voor het verplaatsen van het feest dient altijd per mail gedaan te worden en wordt opgevolgd in ca. 2 weken.

Feest annuleren

Willen jullie het feest annuleren? Een annulering kan plaatsvinden zonder terugbetaling van de aanbetaling, zie de algemene voorwaarden (artikel 6). Er zijn verder geen annuleringskosten van toepassing in verband met een overmachtssituatie. “De Wederpartij is te allen tijde de eventuele aanbetaling verschuldigd”. Overmacht, artikel 12, is niet aan de orde. “Indien de overmachtsituatie de nakoming van de Overeenkomst blijvend onmogelijk maakt, zijn Partijen gerechtigd de Overeenkomst, voor dat gedeelte waarop de overmachtsituatie betrekking heeft, met onmiddellijke ingang te ontbinden.” Uitleg: de Corona crisis zal uiteindelijk voorbij gaan en vanaf dat moment kunnen wij onze diensten weer leveren.

De aanvraag voor het verplaatsen of annuleren van het feest dient altijd per mail gedaan te worden en wordt opgevolgd in ca. 2 weken. Bij annulering zullen wij een voucher ter waarde van 200 euro uitschrijven, dit staat gelijk aan de aanbetaling. De voucher is 2 jaar geldig vanaf de datum van uitgifte en is niet overdraagbaar aan derden. Te gebruiken voor alle shows; DJ show/Feestquiz/Pubquiz. Let op, niet voor losse extra opties in te zetten.

Terugbetaling van facturen (buiten de aanbetaling om) vindt plaats in de 4e week na verwerken van de annulering.

Veelgestelde vragen

Mag het feest wel doorgaan als het buiten is?

Ja, het feest kan doorgaan mits de locatie hier een vergunning voor heeft. Vraag bij de feestlocatie na wat de mogelijkheden zijn.

Is ander entertainment wel toegestaan, zo ja, wat dan?

Welk entertainment is toegestaan zal vooraf met de locatie gecheckt moeten worden. Wij kunnen de volgende alternatieven bieden: Pubquiz, Silent disco, achtergrondmuziek met DJ of artiesten.

Is een DJ met achtergrondmuziek toegestaan?

Achtergrondmuziek is toegestaan tot maximaal 60 dB. Vraag bij de locatie na of een DJ of artiest met achtergrondmuziek is toegestaan. Dit kan per locatie verschillen.

Mag ik het feest in mijn eigen tuin houden?

Ja, dit mag mits er een vergunning is aangevraagd bij de gemeente. Tevens geldt er een meldingsplicht en Testen voor toegang.

Kan ik het feest verplaatsen?

Verplaatsen is mogelijk. Binnen 12 maanden na de feestdatum is dit kosteloos. Voor data buiten deze 12 maanden kan het zijn dat er een verhoging van het basistarief is, hierover informeren wij bij het definitief verplaatsen van het feest. Meerdere opties aangeven heeft geen effect, alleen een definitieve datum, op dat moment checken wij de beschikbaarheid van de DJ en/of artiest(en).

De aanvraag voor het verplaatsen van het feest dient altijd per mail gedaan te worden en wordt opgevolgd in ca. 2 weken.

Waarom wordt de basisprijs hoger bij verplaatsen?

Het kan zijn dat de nieuwe feestdatum al vol zit of nagenoeg vol is. Om onze garanties te kunnen blijven geven boeken wij op drukke data extra DJ’s, dit brengt kosten met zich mee. Dit bedrag is nooit hoger dan 100 euro incl. BTW.

Zal de basisprijs stijgen als ik van een donderdag naar een vrijdag verplaats?

Ja, over het algemeen wel. Vrijdagen en zaterdagen zijn populaire trouwdagen en hiervoor hebben wij andere tarieven.

Kan ik het feest annuleren?

Een annulering kan plaatsvinden zonder terugbetaling van de aanbetaling, zie de algemene voorwaarden (artikel 6). Er zijn verder geen annuleringskosten van toepassing in verband met een overmachtssituatie.  “de Wederpartij is te allen tijde de eventuele aanbetaling verschuldigd”. Overmacht, artikel 12 is niet aan de orde. Zie 12.2. “Indien de overmachtsituatie de nakoming van de Overeenkomst blijvend onmogelijk maakt, zijn Partijen gerechtigd de Overeenkomst, voor dat gedeelte waarop de overmachtsituatie betrekking heeft, met onmiddellijke ingang te ontbinden.” Uitleg: de Corona crisis zal uiteindelijk voorbij gaan en vanaf dat moment kunnen wij onze diensten weer leveren.
Bij annulering zullen wij een voucher ter waarde van 200 euro uitschrijven, dit staat gelijk aan de aanbetaling. De voucher is 2 jaar geldig vanaf datum van uitgifte en is niet overdraagbaar aan derden. Te gebruiken voor alle shows; DJ show/Feestquiz/Pubquiz. Let op, niet voor losse extra opties in te zetten.

Binnen hoeveel dagen na annulering ontvangen wij het betaalde bedrag terug?

Terugbetaling van facturen (buiten de aanbetaling om) vindt plaats in de 4e week na verwerken van de annulering.

Kunnen jullie het financieel uithouden tot na de maatregelen?

SKYFLY ontvangt alle steunpakketten van de overheid die in het leven zijn geroepen ter ondersteuning in de corona crisis, hierdoor hoeft geen faillissement aangevraagd te worden.

Wie is er aansprakelijk als er wordt afgeweken van de maatregelen?

Mocht er controle zijn en er wordt een boete uitgereikt bij het feest is de opdrachtgever hiervoor verantwoordelijk.

Vraag een persoonlijk gesprek aan